Çörekotu Yetiştiriciliği

Çörek Otu Yetiştiriciliği, Çörek otu kuru bitkisi ve tohumu
Çörek Otu Yetiştiriciliği
Dallanan gövdesi 20 ile 60 cm boyunda olup tüylüdür. Alttaki yaprakları saplı, üst yaprakları ise sapsız durumdadır. Açık yeşil renklidir. Çiçekleri sap uçlarında birer tane bulunur ve nektar açısından çok zengindir.

Çiçekler 5 yapraklıdır ve yeşil, mavi, mor renktedirler. Çanak tipi yapraklar yuvarlak ve uçları sivrilmiş biçimdedir. Çörek otu tohumları, bitkinin kendine has kapsülü içerisindedir ve rengi siyah olup, 4 ile 5 köşeli, 2 ile 4 milimetre uzunlukta, 1 ile 2 milimetre genişlikte ve 1 milimetre kalınlığındadır.

Çörek otu bitkisi sıcak, zengin içerikli, çok killi ve kumlu olmayan toprakları sevip, özellikle kumlu tınlı topraklarda çok güzel yetişir. Çörekotu tohumları öğütüldüğü zaman kokusu keskin olup 1000 tane ağırlığı 1,8 ile 2,7 gram arasında değişmektedir. Tohumlukta safiyet derecesi yüzde 95, çimlenme gücü ise yüzde 90'dan aşağı olmaması gerekir. Tohum ekildikten 1 hafta sonra çimlenir, 2 hafta sonrada çıkar.

Bitkinin en uygun ekim zamanı çapa bitkilerinden sonradır. Ekim öncesi toprağın iyi hazırlanması ve ilk baharda olabildiğince erken ekilmelidir. Mibzer ile ekilirse sıra ara mesafesinin 20 santimetre olması ve dekara 1.5 ile 2 kilogram kadar tohum kullanılması uygundur. Orta dozda bir kimyasal gübreleme veya iyi yanmış hayvan gübresi kullanılmalıdır.

Bitki kapsülleri siyahlaşmaya başladığında çörek otu hasat edilmeli, tane dökülmesi ihtimaline karşı hasatta geç kalınmamalı ve hasat sabahın erken saatlerinde yapılmalıdır. Hasat orak, tırpan veya biçme makineleri ile yapılabilmektedir. Hasattan sonra demetler halinde, gevşek ve dik olarak kurumaya bırakılır. Kuruduğunda harman yapılır. Harmandan sonra tohumlar tekrar kurutulur. Çörek otu tohum verimi dekara ortalama 170 ila 240 kilogram civarındadır.

Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZENGİN
S.Ü. Ziraat Fakültesi


46 yorum:


Adsız
Değerli hocam.Paylaştıgınız bilgilerinizden dolayı size yürekten teşekkür ediyorum. Bilgiler paylasıldıkça değer kazanır.Hani şair yazmıştıya; ORDA BİR KÖY VAR UZAKTA .GİTMESENDE..... İşte bende Doğu anadoluda O köylerden birinde öğretmenim.. Bu bilgilerinizi bulunduğum köyün halkıyla paylaşacağım. Belki ekonomik olarak bir katkı olur.Sağlıcakla kalınız.
16.2.10
Adsız
Çörekotu yetiştiriciliği yapmak istiyorum. Bunu projelendirerek alternatif tarımın geliştirmesine katkı sunmak istiyorum. Bana bu konuda nasıl yardımcı olabilirsiniz acaba?
iyi çalışmalar...
pedolog35@hotmail.com
25.6.10
Mustafa
Sn. Pedolog35, çörek otu yetiştiriciliği hakkında pek fazla bilgiye sahip değilim.
27.6.10
Adsız
ilk yorumda bahsedilen "köy" doğuda değildir. Sakarya ilinin Geyve ilçesindedir ve tesadüfe bakın, ben o köyün komşu köyünde bu bitkiye deneme amaçlı olarak ekeceğim. En azından ailemize yetecek kadar bir hasat alabilirsek ne mutlu bize :)
28.9.10
Adsız
hocam. çörek otu yetiştirmek istiyorum. yardımcı olursanız sevinirim. adresim y.ozkul@hotmail.com saygılar hocam
1.9.11
Mustafa
Merhaba,

Üzülerek söylemeliyim ki çörek otu yetiştiriciliği ile bilgilerimiz yukarıda ki yazı kadardır. Bununla ile ilgili daha ayrıntılı bilgi için yazının sahibi olan S.Ü. Ziraat Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet ZENGİN ile irtibata geçmenizi tavsiye ederim.
1.9.11
radoalsora
Hakiki çörek otunu veya yağını nasıl temin edebiliriz.
18.4.12
Adsız
selam arkadaşlar ben buyıl 24.dönüm ektim yabani otuna nasıl ilaç kullanmalıyım bilgisi olan yazsın teşekkkürler
26.4.12
Adsız
İlacı yok bunun elle yolacan ya da çapa
9.11.15
Adsız
İlacı da var arkadaşlar. Kaplama ekimde yapabilirsiniz. Bilgi için: Fatih Hacıyusufoğlu
20.4.16
Jon42
Ilacın markası nedır yazzarmısınız
10.5.16
Jon42
Ilacın markası nedır yazzarmısınız
10.5.16
Adsız
İlacı basarsanız Tıbbi aromatik bitki olur mu ulan hastalar kullanıyor bunu..
28.10.16
Unknown
Kalite açısından farklılık gösterir mi??
21.7.12
Adsız
Adsız dedi ki...
26 Nisan 2012 15:49
selam arkadaşlar ben buyıl 24.dönüm ektim yabani otuna nasıl ilaç kullanmalıyım bilgisi olan yazsın teşekkkürler

MÜTHİŞ CESARET...YEMİNLE ALKIŞLIYORUM....
23.7.12
Adsız
yabani ot için zaten ilkbaharda ekin diyor adam otlar çıkarken tarlaya girip yabanilerini sürerek yok ediyorsun.ilacı yok, olsa da Tıbbi araomatik bitki ilacı atıp tıbbi şifa vereceğini mi düşünürdün?dekar başı verim düşük ayçiçek daha karlı.
31.1.16
Adsız
Mustafa bey merhaba.ben behçet hastasıyım.Bildiğiniz üzere otıoimmün bir rahatsızlık.Oyüzden bağışıklık güçlendirici karışmalardan kaçınmam lazım.sade tüketemedim macun yapmak istedim ama bal yasak bagışıklık güçlendirdiği için.bende kuşburnu özütü içersinde denemek istedim,bir kaynakta kuşburnunun behçete ii geldiğini okumuştum.çörek otuyla kuşburnunu karıştırıp tüketebilirmiyim sizce.Bi sıkıntısı olurmu.
19.12.12
Mustafa
Merhaba,

"Uzmanlar ne dedi" adlı yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Dr. Elif Güveloğlu bölümünde cevabı bulacaksınız. Çörek otunu herşey ile tüketebilirsiniz yinede bazı hususları uyarılar bölümünde belirtmeye çalışıyoruz. Ayrıca doktorunuza çörek otu kullandığınızı da bildirmenizi isterim.

Geçmiş olsun dileklerimle..
19.12.12
Adsız
Arkadaşlar herkese merhabalar bendeçörekotu ekmek istiyorum tohumu nereden temin edebilirim bilen varsa yazabilirse çok memnun olurum herkese sevgiler saygılar kolay gelsin...adresim delmano55@hotmail.com
6.3.13
Adsız
evde saksıda yetiştirilebilirmi
12.9.13
Mustafa
bence yetiştirebilirsiniz, en azından deneyebilirsiniz.
12.9.13
zerrin çetin
Merhaba arkadaşlar adım zerrin acaba çörekotu ne zaman ekilir ?
Hangi ayda ekmek daha iyidir bilen varsa yazabilirmisiniz teşekkür ederim selam ve dua ile.
29.11.13
Adsız
mart ayında ekilir daha zamanı var ben geçen sene ektim memnun kaldım bu sene daha çok yer ekiyom ilacı yok ama stomp estra kullanılıyo ektikten hemen bi kaç gün içinde atılıyo faydası oluyo bugday arpadan iyi karlı iş

17.3.16
Berzat taş
çörek otu güney doğu bölgelerinde genelde şubat aylarında ekilir 5 yıl ölce 8 dönümlük bir arazime deneme amaçlı ektim çifçilik yapan arkadaşlar varsa kısaca mercimek gibi ekilir yani (pullukla sürüm,mibzerle ekim,diskaro ile üstü örtündükten sonra silindirle toğrağın düzeltilmesi ) en büyük sorun yabani otla mücadele etmek
24.1.14
ali algümüş
slm bu yıl 60 dönüm çörek otu ektim yabancı ot mucadesi için ne yapmalıyım ve pazar konusunda bilgilendirirseiz sevinirim
5.4.14
halil dagci
Slm ben bu yıl ilk kez çörek otu ektim makina ile hasat yaptim fakat cörek otunu icindeki pisliklerden bir türlü ayrıstıramadım bunun icin bir öneriniz var mi nasil temizlemeliyiz,eğer yıkasak pisliginden arındrmak icin cörek otu zarar görür mü;bir de çörek otunu satmak için önerdiğiniz güvenilir firma,kurum ya da pazar var mı acil cvp verirseniz cok sevinirim simdidrn tsk ler
3.8.14
Mustafa
Merhaba Halil, yetiştiriciliği hakkında yeterli bilgiye sahip değilim. Ancak şunu şöyleyebilirim. Çörek otu çok çabuk su emer ve şişer. Bu duruma gelen tohum ise uzun süre beklemez özelliğini yitirir. Bahsettiğin pislikler çörek otu tanelerinden hafif veya ağırsa bunları havayı kullanarak uzaklaştırmayı deneyebilirsin. Veya çörek otundan büyük veya küçükse eleyerek. Bu iki yöntemi kullanarak daha iyi sonuçlar alabilirsin diye düşünüyorum.
3.8.14
Adsız
Halil Dağcı Sortex makinelerde temizliğini yapar zaten alıcılar.
9.11.15
Adsız
slm benim evimin önunde kücük bir bahcem var orada cörekotu yetiştirmek ıstıyorum acaba nasıl yapabilirim
19.10.14
Adsız
çörek otu yetiştiriciliği yapan arkadaşlar yerli çörek otu tohumu almak istiyorsanız irtibata geçin
0(532)474 57 88
19.11.14
Adsız
Arkadaşlar yabancı ot mücadelesi yapılamıyor bu nedenle bir heves eken sonra yıl ekmekten vazgeçiyor. Kalabalık bi ekibiniz yoksa çöpünden otundan arındıramıyorsunuz. Fiyatlar değişken 4,5 lira-8,5 lira arası otuna, aroması ve yağ oranına göre fiyatı var. Kurtarır mı? Çıtır ayçiçek ek daha karlı..
9.11.15
Adsız
Merhaba arkadaşlar. Çörekotunu Peletleme yöntemi ile kaplıyorum. Böylece çörekotunun çapı(büyüklüğü) artıyor. Bu sayede pnömatik ekim makinası ile ekilebiliyor. Bu şekilde ekilirse de makine ile çapalama yapılabiliyor. Daha ayrıntılı bilgi istenirse bana ulaşınız lütfen.
Yrd. Doç. Dr. Ahmet Fatih Hacıyusufoğlu
Adnan Menderes Üniversitesi
afatih@adu.edu.tr
2.1.16
Jon42
Ot ılacının markası nedır hocam yazatmısınız
10.5.16
tadım bal
Konya kuluda ekimini yapmaktayız. Ayni Zaman'da tohum satisimiz vardır. Yabani ot mücadelesi elle çapalama yöntemiyle yapılması doğrudur. Dakar'a 1.5-2 kg tohum atılabilir. Tohum icin 0507-883-08-52
11.3.16
Jon42
Bende sulak araziye ektim dekara kac kilo alabilirim burda hic bahsetmemisiniz ekip hasat yapan arkadaslar sulayinca dekara kac kilo aldiniz veya sulamadiysaniz dekara kac kilo verdi.
20.3.16
Unknown
Çörek otu tohumu satışımız vardır.0541 408 6445. Otlanma ile mücadele el ile yapılırsa iyi olur. Ama nohut için kullanılan ot ilacı var. Onu kullanabilirsiniz.
29.3.16
Metin Karaday
çörekotu tohumu yağ için ekim için satışımız vardır iletişim : 0553 630 60 23
29.3.16
Adsız
bende ekmek istiyorum ot ilacı olarak dekara 50gr ester olur diye duydum yapan varsa buraya yazsın teşekkürler
6.6.16
Jon42
Kardeş aman ekme ben ektım ot ılacı yok otun içinde kalıo işçiler bile bakıp kacıo otu gorunce bıldıgınızı ekın hasat edince ben buraya yazacam dekara kac kılo verdıgını ben 5 suyla cıkardım adeta yordu beni mısır ekın işinize bakın
22.7.16
Unknown
Hiç an seneye diyarbakır bismil ilçesinde 300 dönüm ekeçeğim size nasıl ulasa bildirim

5.7.16
Adsız
300 dekar ekeceksen en az 600 kg tohum kullan ben sivasta ektim ziraat mühendisiyim 1250 gr dekara tohum atmama rağmen seyrek oldu hasat inşallah iki uç güne yapacağım azat fosfor oranını 6/4 ayarla mibzerle sıra arası boş bırakma ot yoğunluğu artıyor mümkün olduğunca erken ek ekimden once tohumları % 8 lık çinko ile kapla çıkış ve boy daha iyi oluyor tohumlugun temiz olsun sormak istediğin birşey olursa leader_ender@ Hotmail.com Önder
13.8.16
Unknown
Organik Sertifikalı tohumdan üretilmiş, iyi tarım uygulamalı çörek otu satışımız vardır. 0543 291 59 36
22.9.16
Adsız
arkadaşlar 2016 mahsülü 1500kg yerli yüsek boylu aroması iyi çörek otu tohumu var fiyatı 16 tl kg mı çok temiz ayrıca elenmiş 11000kg 10tl kg 05373563140
5.10.16
Jon42
Yerli bicer agzi 6 ton corek otu mevcuttur fiyati 10 tl dir ciddi alicilar mailden ulasabilir sadettin_krky@hotmail.com
14.10.16
Jon42
Yerli bicer agzi 6 ton corek otu mevcuttur fiyati 10 tl dir ciddi alicilar mailden ulasabilir sadettin_krky@hotmail.com
14.10.16
Adsız
arkadaşlar çorum alacada 900 dönüm ekim ayında ektik tohunluk var yerli 5373563140
23.12.16

Yorum Gönder ›››


Lütfen soru sormadan önce, sorunuzu öncelikle arama kutusunu kullanarak araştırınız.